סערת בנט • הגר"א שלזינגר: "שר עם כיפה על הראש הולך לחזק את המתיוונים?"

דוד לזר 3 Comment on סערת בנט • הגר"א שלזינגר: "שר עם כיפה על הראש הולך לחזק את המתיוונים?"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (רביעי) תקף הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו את שר החינוך הדתי נפתלי בנט וזאת בעקבות ביקורו של בנט בבית ספר קונסרבטיבי בארה"ב, לדבריו של הרב הראשי, כי "זו התנהלות שלא מקובלת על כלל ישראל. אני חושש שהשר בנט לא התייעץ עם רב בטרם נפגש עם הקונסרבטיבים בארה"ב".

בנט עצמו לא נשאר חייב והגיב על דבריו של הגר"ד לאו: "נאמרו היום דברים שאסור שיאמרו ע"י מנהיג ציבור בכיר בישראל. קרוב יהודי העולם היא משימה קיומית לעם היהודי. אמשיך בכך", כתב שר החינוך.

קודם לכן הסביר בנט כי "אני שר התפוצות, אחראי על כל יהודי העולם. מיליוני יהודים מתבוללים. מצב חירום. ראוי למנהיגי ציבור לקרבם, לא לנדותם".

הבוקר, רבה של שכונת גילה הגאון רבי אליהו שלזינגר תקף את בנט על דבריו נגד הרב הראשי הרב לאו ואמר כי "צריך לכבד רבנים ותלמידי חכמים, בוודאי יהודי שאמון על תורה ומצוות יודע שעניין הרבנים ופוסקי ההלכה הם יסודי הדת, כך שהדבר הזה הוא חשוב ושכל אחד ואחד מאתנו ידע שבלי רבנים ופסקי הלכה אין קיום לעם היהודי".

לגופו של נושא אמר הרב שלזינגר כי "אנחנו בימי החנוכה והמלחמה הייתה לא רק נגד היוונים אלא גם נגד המתייוונים ובימינו המתייוונים הם הרפורמים והקונסרבטיבים שמבקשים בכל יום להשכיחם תורתך", אמר רבה של גילה והוסיף כי "צריך להילחם בהם בכל חומר הדין, כמובן כחוק, ולהסביר לכל העולם מי הם אותם רפורמים".

כמו"כ הוא התייחס להסבר של השר בנט שלדבריו הוא מחויב לקרב כל יהודי וגם את הרפורמים, "אנחנו כיחידים אוהבים כל יהודי, הם הרפורמים – לא תנועה ביהדות אלא דבר שמתיימר להיות יהדות, הם יותר דומים לנצרות. ולכן, כיחידים צריך לקרב אותם, הם תינוקות שנשבו אבל כתנועה לא. וזה דבר שאי אפשר להסכים אתו".

עוד סיפר הרב שלזינגר כי "הרפורמים מפרסמים שהם רוב היהדות בארה"ב, אבל זה שקר מוחלט כי הם לוקחים בחשבון את כל מי שלא אורתודוקסי והם אומרים שהוא רפורמים, אבל זה לא נכון כי אותם אלו אין להם קשר לשום קהילה".

"הרב מפוניביז' אמר ש'דור יתום' זה לא דור שאין לו אבא ואמא אלא דור שאין לו ילדים, וזה מה שהם מייצגים כי הילדים שלהם מתבוללים".

"אני חושב שבנט לא מודע לנזק שהתנועות האלו גורמות ליהדות, אין לי ספק שאם הוא היה מתבונן וחוקר את הדברים והיה רואה את ההתבוללות הנוראה שלהם, כשרב עומד יחד עם כומר ומחתן זוג. שר בישראל עם כיפה על הראש הולך לחזק אותם? מה יש להם להתחזק? הרי הבית הספר שהוא ביקר בו הוא חלק מהתנועה והיא קרובה יותר לנצרות ולא ליהדות".

האזינו לראיון המלא:



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    צריך לפרסם זאת מעל לכל במה!
    הם יותר קרובים לנצרות מאשר ליהדות!!!

  2. 2

    הבעיה בדתיים שנמנים על השיטה הזאת היא שהם תמיד שוכחים את הגבולות ב"לקרב" ונמצאים מתקרבים במקום ח"ו.

  3. 1

    חשוב לציין, את הנקודה שבנט אינו מבין לחלוטין, פשוט אין 'עם הארץ' יודע שהוא 'עם הארץ'. ייתכן שישנם מנהיגים, רבנים מסויימים, או גם חוגים מסויימים, שחושבים שכך היא דעת היהדות, מתוך איזה בסיס של ידע יהודי (כמובן, שגם אלו טועים לחלוטין כפי שהבהיר הגאון הרב שלזינגר שליט"א, קירוב הוא ליחידים, לא הכשר לתנועות), אבל בנט הרי צריך לדעת שאין הוא יודע כלום ממש, עם הארץ גמור, וכעם הארץ אין לו שום דעה משלו בשום נושא יהודי, ללא התייעצות עם רבנים (לפחות מהחוג שלו).